Airmee avslutar kontraktet med Ripro Holding AB

På grund av de allvarliga brottsmisstankarna som gäller företrädare för bolaget så har Airmee fattat beslut om att avsluta samarbetet med Ripro Holding AB.

Airmee har en tydlig uppförandekod där det framgår vad man som underleverantör måste svara upp emot och hur man ska bedriva sin verksamhet. Genom kontinuerliga granskningar av samtliga underleverantörer kontrollerar Airmee att uppförandekoden efterlevs. I Airmee’s utredning av Ripro Holding AB, som nu avslutats, har det inte framkommit några brister i den löpande verksamheten.

– Vår utredning har inte visat på något som kan härledas till brottslighet. Men de misstankarna som gäller företrädare för bolaget har skadat förtroendet. Även om anklagelserna handlar om förehavanden i ett annat bolag så har vi valt att säga upp kontraktet, säger Elin Morales Härén, vd, Airmee.

Avtalet med Ripro Holding AB avslutades 2023-08-18 och löper enligt uppsägningstiden ut 2024-02-18.

– Logistikbranschen har historiskt haft utmaningar och både stora och mindre logistikbolag har haft svårt att hålla hela leverantörsledet “helt och rent”. Vi ställer tydliga krav på våra underleverantörer och genomför egna löpande kontroller. Vi hoppas att branschen och myndigheterna kan samarbeta för att gemensamt tackla de utmaningar som branschen har, fortsätter Elin Morales Härén.