Airmee växer med nya kunder och ökar tjänsteerbjudandet till leverans sju dagar i veckan

Airmee fortsätter sin kraftiga tillväxt med nya kunder och utökar därför sina leveransdagar till sju dagar i veckan i alla städer. Airmee förstärker därmed sin premie-position på marknaden som det snabbaste och mest tillgängliga hemleverans-erbjudandet. Den kraftiga tillväxten med nya kunder som Amazon, Stadium, Åhlens, och Outdoorexperten har möjliggjort att bolaget fått större synergier i sin verksamhet och därmed ytterligare kunnat förbättra sitt erbjudande mot andra spelare på marknaden.

Airmee fortsätter att knyta till sig nya e-handlare som eftersträvar snabbare, smidigare och miljövänliga leveranser. Senaste månaderna har Airmee fortsatt sin tillväxt och expansion i nya städer tillsammans med nya kunder som bland annat e-handelsgiganten Amazon, Stadium, Åhléns, och en rad strategiska kunder. Bolaget har kontinuerligt adderat nya tjänster till sin produktportfölj och erbjuder sedan nyligen även leveranser av kylda varor genom sin tjänst Airmee Fresh. Tack vare den kraftiga tillväxten utökar nu Airmee kraftigt tillgängligheten till sina hemleveranser genom att som ensam spelare på marknaden leverera hem sju dagar i veckan till över 60% av sveriges hushåll.

- Leveransmarknaden idag är helt annan än när vi klev in på marknaden 2018, mycket på grund av den utveckling som vi drivit med ökad bekvämlighet, transparens och emissionsfria leveranser, säger Airmees VD Julian Lee. - Nu tar vi ytterligare ett steg i att utveckla vårt eget tjänsteerbjudande och konsumenternas förväntningar på last mile genom att leverera sju dagar per vecka.

Airmee fortsätter att driva förändringen av last mile leveranser i Sverige. Från start har bolaget varit initiativtagare till att minimera e-handels negativa påverkan på klimatet och driva förändring av kundupplevelse genom transparens och tidsprecisa leveranser. Bara de senaste åren har den svenska e-handel genomgått ett skifte i hur man beaktar hemleveranser och ser det numera som en möjlighet att komma närmare kunderna, skapa bättre kundupplevelser och öka konverteringsgraden.

- Vår kraftiga tillväxt beror dels på den generella förändringen på marknaden med ökade volymer till följd av förändrat konsumentbeteende men vi har även flera strategiska partnerskap såsom Amazon, H&M, Apotea, Bygghemma, Meds, Royal Design och Snusbolaget som ger oss förutsättningar att ytterligare accelerera vår expansion. De ökade volymerna ger oss dels en stadig grund för att expandera geografiskt på nya marknader, öka närvaron på befintliga marknader och även expandera i form av nya tjänsteerbjudanden som att leverera alla dagar i veckan, avslutar Julian Lee.

Airmee påbörjade nyligen sin internationella expansion följt av lanseringen av hemleveranser av kylda varor via Airmee Fresh. Bolaget har tagit stora andelar på marknaden senaste åren i takt med att e-handeln kraftigt ökat och hemleveranser alltmer ses som det mest bekväma leveranssättet bland många konsumenter.

Airmee är ett tillväxtbolag inom logistik som optimerar logistikflottor i realtid med ny egenutvecklad teknologi och maskinlärning baserad på flera års forskning på KTH. Teknologin möjliggör snabba och flexibla sista-milen leveranser och ett högre utnyttjande av fordonskapacitet vilket reducerar antalet fordon och utsläpp i städer. Airmee lanserade 2018 och levererar idag för hundratals e-handlare i Sverige. https://airmee.com/