Airport City Stockholm bjuder in till seminarium i Cannes

Airport City Stockholm är även detta år på plats och bjuder in till ett seminarium under den internationella fastighetsmässan MIPIM i Cannes den 13–14 mars. Under seminariet presenteras en ny tillväxtrapport, framtagen av PWC London, med unika siffror om flygplatsstadens påverkan på regionens tillväxt. Inbjudna talare diskuterar tillsammans med Airport City Stockholms VD Kristina Alvendal flygplatsstadens förutsättningar och potential.

Stockholmregionens stora utvecklingsområde är Airport City Stockholm. Flygplatsstadens omfattande påverkan som tillväxtmotor på regionen och Sverige syns redan idag och kommer fram till 2030 att eskalera med mer än en fördubbling av antalet arbetsplatser. Genom att bygga stad och inte byggnader skapas en miljö för innovationer och konkurrenskraft.

Airport City Stockholm arrangerar det återkommande seminariet på Hotel Majestic i Cannes i samband med MIPIM den 13 mars, dit flygplatsexperten Michael Burns från PWC London och Olle Zetterberg, VD för Stockholm Business Region, är inbjudna att delta tillsammans med Airport City Stockholms VD Kristina Alvendal.

Under seminariet lanseras en ny tillväxtrapport, framtagen av PWC London, med unika siffror som visar på fördelarna för företag att etablera sig i flygplatsstaden, dess effekter på omvärlden och värdet i att finnas på gångavstånd till övriga världen. Missa inte detta!

Talar på seminariet gör:
Michael Burns, Partner och flygplatsexpert PWC London
Olle Zetterberg, VD Stockholm Business Region
Kristina Alvendal, VD Airport City Stockholm

Torsdagen den 13 mars kl. 10.00–11.30, Hotel Majestic
Delar av seminariet sker på engelska.

Mer info och OSA här.

Vid Airport City Stockholm pågår en exploatering av Sveriges första riktiga flygplatsstad där företag och verksamheter samverkar med övriga världen på gångavstånd i en levande stadsmiljö. Läs gärna mer pågående aktiviteter och etableringar på Airport City Stockholms hemsida.

Airport City Stockholm är ett samarbete mellan delägarna Swedavia AB som äger, driver och utvecklar tio flygplatser i Sverige, Sigtuna kommun – Airport City Stockholms hemkommun, samt fastighetsutvecklingsbolaget Arlandastad Holding AB. Airport City Stockholm skapar en modern flygplatsstad med en levande stadsmiljö och har som uttalad ambition att bli ett av Stockholmsområdets mest livskraftiga kunskapskluster.