Airport City Stockholm på Fastighetsmässan 2013

Bilden visar Fastighetsmässan samt Kristina Alvendal, vd Airport City Stockholm, vid intervjun för tidningen Byggvärlden. Foto: easyFairs samt Marie Bergström, Byggvärlden.

Fastighetsmässan är Nordens största mässa för fastighetsbranschen. Kristina Alvendal, vd Airport City Stockholm, är keynote-talare vid årets mässa.

Fastighetsmässan arrangeras den 20-21 mars i Kistamässan av easyFairs i samarbete med Fastighetstidningen och Fastighetsägarna. Temat för kommande mässa är “infrastruktur och fastigheter skapar tillväxt”.

– Vi har ett stort intresse och en stor efterfrågan för Fastighetsmässan. Det har varit överväldigande. Vi har fått rita ut och utöka monterytan flera gånger, säger Sara Arnesson, vid easyFairs, projektledare för Fastighetsmässan 2013 i tidningen Fastighet & Bostadsrätt.

Kristina Alvendal, vd Airport City Stockholm, är en av Fastighetsmässans keynote-talare med bland andra infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd och Pelle Björklund, vd Svenska Bostäder.

I Fastighetstidningen berättar Kristina Alvendal om Airport City Stockholms vision, potential och vad hon kommer att tala om på Fastighetsmässan 2013:

”Fastigheter och flygplatser – Hur hänger det ihop?

– Jag kommer att presentera en stadsbyggnadsstrategi som har tagit fram tillsammans med mina uppdragsgivare och de allra bästa konsulterna för samhällsplanering. Det handlar om en vision och strategi för hur delar av området kring Arlanda ska utvecklas till en tät stadsmiljö. Vi skapar en levande stad även utan bostä­der. En flygplatsstad kan ju erbjuda något som ingen annan kan – gångav­stånd till världen. Det är ett mervärde som är oerhört värdefullt för många företag.”

För Fastighetstidningens intervju i sin helhet, vänligen klicka här.

Det spännande projektet Airport City Stockholm uppmärksammas även av tidningen Byggvärlden, som gör en längre intervju med vd Kristina Alvendal. Läs nämnda intervju i sin helhet här.