Clarion Hotel Arlanda Airport tilldelas priset ”Scandinavian Hotel of the Year 2013”

Foto: Clarion Hotel Arlanda Airport.

Clarion Hotel Arlanda Airport är flygplatshotellet i direkt anslutning till Sky City, beläget mellan terminal 4 och 5 på Arlanda flygplats, Airport City Stockholm.Vid den årliga skandinaviska hotellkonferensen ”2013 HotCop” som hölls den 28-29 maj i Stockholm, utsågs de bästa i den skandinaviska hotellbranschen och Clarion Hotel Arlanda tilldelades priset ”Scandinavian Hotel of the Year 2013”.

HotCop Awards uppmärksammar och hedrar spännande hotellkoncept på marknaden samt vill lyfta fram förebilder inom den nordiska hotellbranschen. Dessa förebilder ska stå för nya idéer och sätta ett nytt perspektiv på hur man skapar och driver hotell. I år var första gången som HotCop genom Nordic Hotel Consulting och Media Estate, delade ut priset Scandinavian Hotel of the Year 2013.

- Det känns härligt att vi lyckas få det här priset efter bara 7 månader i drift. Vi vet alla att det är mycket som ska klaffa med ett nyöppnat hotell, och att vi redan nu lyckats göra avtryck inom hotelbranschen känns stort. Jag och min fantastiska personal är tävlingsmänniskor och vi sporras givetvis av detta pris. Nyligen fick vi även fira att vi vann Congrex stora konferenspris 2013 som ”Årets Uppstickare”,säger Johan Svensson, Vd på Clarion Hotel Arlanda Airport.

Clarion Hotel Arlanda Airport slog upp portarna den 1 november 2012 och är en plats för möte, konferens, event, kongress och upplevelser i en internationell miljö. Swedavia är ägare av fastigheten, som är byggd av NCC. Aros Arkitekter, numera Sweco, och Anders Björkén från Björkén Architects står bakom idé, ritning och inredning. En bred bro, Sky Bridge, binder samman hotellet med Sky City.

Välkommen att läsa pressmeddelandet i sin helhet här.

Stockholm Arlanda Airport är en del av Airport City Stockholm. Med ambitionen om en levande flygplatsstad, närmare världen utvecklas området och skapar dynamiska centrum för industri, handel och möten med syftet att öka hela regionens tillväxt. Sveriges första riktiga flygplatsstad skapar dynamiska områden där företag och verksamheter samverkar på gångavstånd från övriga världen i en levande stadsmiljö. Airport City Stockholm är ett unikt samarbete mellan de tre starka aktörerna Swedavia, Sigtuna kommun samt Arlandastad Holding.

Om Clarion Hotel Arlanda Airport:
Det som ska bli Europas bästa flygplatshotell har öppnat. Ett levande förstklassigt hotell, i hjärtat av Arlanda flygplats för möte, konferens, event, kongress och upplevelser. Med en himmelsk utsikt. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design.

Hotellet rymmer 414 hotellrum och 44 möteslokaler, allt från den lilla mötessviten högst upp i hotellet med utsikt till den största lokalen och drömmen för kreativitet, Hartsfield Jackson Atlanta. 800 kvm möjligheter.

Med ett unikt läge vid kommunikationernas mest centrala punkt i Sverige. Mitt på Arlanda och Sky City, med Arlanda Express, SJ, Flygbussarna samt pendeltåg från både Stockholm och Uppsala rakt in i Arlanda och Sky City så behöver ingen spilla tid i onödan.