Corem Property Group förvärvar fastighet i Airport City Stockholm

Corem Property Group köper fastigheten Rosersberg 11:82 i Rosersberg i Sigtuna kommun. Fastigheten som består av 9 000 kvadratmeter lager- och logistikytor köps via en bolagsaffär till ett underliggande fastighetsvärde om cirka 100 miljoner kronor. Fastigheten är uthyrd på ett sjuårigt hyresavtal. Affären visar på den framväxande flygplatsstaden Airport CityStockholms attraktivitet som knutpunkt för logistik och lager.

I ett pressmeddelande skriver Corem att fastigheten är belägen i nära anslutning till E4:an  och att den passar väl in i Corems övriga bestånd.

- Corem är sedan tidigare en etablerad aktör i Arlandastad och Märsta. Vi har länge följt den intressanta utvecklingen i Rosersberg och genom detta förvärv blir vi verksamma på ytterligare en intressant delmarknad i Sigtuna kommun. Transaktionen utgör ett starkt komplement till vårt Stockholmsbestånd, säger Eva Landén, VD på Corem.

Vid Airport City Stockholm pågår en exploatering av Sveriges första riktiga flygplatsstad där företag och verksamheter samverkar med övriga världen på gångavstånd i en levande stadsmiljö. Läs gärna mer pågående aktiviteter och etableringar på Airport City Stockholms hemsida.

Airport City Stockholm är ett samarbete mellan delägarna Swedavia AB som äger, driver och utvecklar tio flygplatser i Sverige, Sigtuna kommun – Airport City Stockholms hemkommun, samt fastighetsutvecklingsbolaget Arlandastad Holding AB. Airport City Stockholm skapar en modern flygplatsstad med en levande stadsmiljö och har som uttalad ambition att bli ett av Stockholmsområdets mest livskraftiga kunskapskluster.