Airtours skriver rekordavtal med SAS värt 150 miljoner kronor!

Varför har ni valt att teckna så stort avtal med SAS?
- Vi äger inga egna flygplan eller hotell, vi är helt oberoende och våra kunder bestämmer vilka leverantörer vi ska jobba med, säger Airtours produktchef för sol och badresor, Jacke Mentzas.

Vad menar du?
- Under de senaste två åren har vi bara haft tre förseningar över 30 minuter med Europas punktligaste bolag, personalen ombord ger utmärkt service med sitt erfarna och lugna sätt. Konkurrenskraftiga priser med SAS gör att våra kunder tycker resorna med SAS-charter är prisvärda. Allt detta sammantaget har gjort att SAS får höga kundbetyg. Utan kundernas stöd hade avtalet aldrig blivit av den här storleken.

Kundens ord, Airtours lag?
- Något åt det hållet, faktum är att anledningen att vi dröjt med att sätta signaturen på avtalet var att vi ville komma till rätta med några delar som handlar om vad vi förväntar oss av hela flygupplevelsen. Det har vi tillsammans med SAS rättat till nu, så vi får snart se vad kunderna tycker när flygen börjar gå.

Airtours innehar IATA-licens och resegaranti är ställd till kammarkollegiet (för år 2012 47,5 Mkr). Ansvarig researrangör enligt resegarantilagen: Nya Airtours City Breaks of Sweden AB, Sveavägen 92, 113 50 Stockholm. Organisationsnummer. 556558-5519. Moms/VAT-nr: SE556558551901. Styrelsens säte: Stockholm

Jacke Mentzas

Ekonomichef och produktchef för sol- & badresor Ekonomi och alla sol- & baddestinationer 08-566 103 08