Aitellu NewsMatcher från start på Nyheter24

Läsare fastnar lätt för en speciell nyhet. För att stilla sitt intresse surfar läsaren runt på flera sajter för mer information kring just denna nyhet. Därför bygger Nyheter24 in Aitellu Newsmatcher redan från början.

- Vi samlar de relevanta nyheterna kring ämnet på ett ställe och blir en startpunkt och knutpunkt för läsaren, säger Patrik Sandberg på Nyheter24.

Nyheter24 är den nya webbtidning som fått en hel del uppmärksamhet redan innan den släppts. Nyheter24 är en bred nättabloid som ska utmana Aftonbladet.se. Faktum är dock att man även kommer leverera läsare både till kvällspress och andra medier genom Aitellus tjänst NewsMatcher.

Matchar mot 180 andra medier
Aitellu NewsMatcher matchar automatiskt varje artikel som Nyheter24 publicerar mot vad ca 180 andra svenska webbmedia har skrivit om ämnet. I rutan "Nyheter24 tipsar", som hittas bredvid artikeln, publiceras länkar till de mest relevanta och kompletterande artiklarna som ger bredd och djup till artikeln på Nyheter24.

Aitellus smarta teknik från dag ett
Som ny webbtidning kan det kännas märkligt att skicka iväg läsarna till andra mer etablerade webbtidningar men Patrik förklarar att han gärna länkar vidare från nyheter24.se till andra sajter:

- Vi vill kunna erbjuda våra läsare en fylligare och bredare rapportering. Hela Internet är uppbyggt på länkar och att folk skickas runt via dem. Länkar leder både till och från en sajt, och vi är en modern webbtidning som vill guida våra läsare till den bästa nyhetsuppdateringen

- Det är otroligt kul att Nyheter24.se vill använda vår teknik från dag ett. Våra tjänster går hand i hand med den moderna webbtidningen och vi såg att vi kunde förgylla Nyheter24s koncept säger Stephan Palmgren på Aitellu.

För mer information kontakta:

Nyheter24
Patrik Sandberg, 24 Media Network AB, Telefon: +46 70 262 80 47, Mail: patrik@24medianetwork.com, www.nyheter24.se

Aitellu
Frågor ang Aitellus tjänster:

Stephan Palmgren, Key Account Manager, Tel +46 (0)8 501 269 99, Mob +46 (0)706 383 041, stephan.palmgren@aitellu.com, http://www.aitellu.com

Generella frågor om företaget och dess kunder:
Linda Eriksson, Marketing Manager, Tel +46 (0)31 10 77 40, Mob +46 (0)707 23 38 63, linda.eriksson@aitellu.com, http://www.aitellu.com

• Massmedia