Nu är det möjligt att privatleasa en U5 Premium för 5 590 kr per månad.

Aiways sänker priset för privatleasing av U5-modellen

Aiways har sänkt priset på privatleasing av U5 med 400 kr per månad, så att det nu är möjligt att privatleasa en U5 Premium för 5 590 kr per månad inklusive 10 000 km per år. Ytterligare 5 000 km per år kostar 200 kr mer per månad. Avtalet löper på tre år, men för 6 390 kr per månad kan du ingå ett tvåårigt leasingavtal. I båda fallen är räntan och därmed månadsbetalningen fast under hela leasingperioden. Aiways har bilar i lager så leveranstiden för en ny bil är 2-3 veckor.

Kategorier

Aiways är ett nytt kinesiskt elbilsmärke som kom till Europa 2020. Bilarna tillverkas i en nybyggd och toppmodern fabrik i staden Shangrao i Kina. Den första modellen är en elbil av SUV-typ med modellbeteckningen U5. Bilen rymmer fem personer och har en räckvidd på 40 mil (WLTP-standard). Bilarna säljs i Sverige av ett nätverk bestående av 12 Aiways-agenter och online på sajten www.aiways.se

Erik Morsing

Presskontakt PR Contact +4581882581
Monika Tegnhammar

Presskontakt PR Assistant +4581882420

Välkommen till Aiways Sverige (AIW Import AB)!

Aiways importeras till Sverige av det danska företaget Andersen Motors A/S, som också ansvarar för importen av Suzuki personbilar i Danmark. Sedan våren 2021 har Andersen Motors importerat och sålt elbilar från Aiways på den danska marknaden och från 2022 i Sverige under namnet AIW Import AB. Läs mer på www.aiways.se

Aiways Sverige (AIW Import AB)