Lotta Cronsjö Gest och Gavin Sanotti

Två nya medarbetare på AIX

Vi är stolta att presentera våra två senaste nytillskott på kontoret. Varmt välkomna till oss!

Lotta Cronsjö Gest är inredningsarkitekt, utbildad på Konstfack i Stockholm och Kunstakademiets arkitektskole i Köpenhamn. Hon har mer än 20 års yrkeserfarenhet och kommer närmast från Utrikesdepartementet där hon arbetat med Sveriges ambassader och konsulat över hela världen. Lotta har även arbetat på Sandellsandberg och Tema arkitekter och har haft egen firma där hon arbetat både med privatkunder och utställningar. Lotta har ett stort intresse för och kunskap om textila material.

Gavin Sanotti är arkitekt från Newcastle i Australien där han också är utbildad men har nu arbetat i Sverige i fyra år. Han har tidigare jobbat på Strombro Building Workshop och kommer nu senast från Daniel Fagerberg arkitekter. Gavin intresserar sig för träbyggnad och stärker därmed kontorets träbyggnadskompetens.