Ny ekonomichef på AIX

Ny ekonomichef på AIX

Henrik Rheborg är nyanställd ekonomichef med erfarenhet av ekonomistyrning från olika branscher. Han har arbetat som ekonomichef i mindre bolag men också med olika controllerfunktioner i större börsbolag och offentlig sektor. Henrik kommer senast från Karolinska Universitetssjukhuset där han arbetade som Controller. Han är utbildad civilekonom (2006) efter studier vid Jönköping Int. Business School och University of Windsor i Kanada.

- Branschen befinner sig i en expansiv fas som innebär stora utmaningar. I detta läge är det viktigt att ge stöd till företagets strategiska arbete och utveckla ekonomistyrningen till att bli mer affärsmässig. På ekonomiavdelningen har vi redan kommit en bit på väg i vårt förändringsarbete och jag ser med tillförsikt fram emot fortsättningen, säger Henrik.

Vi gestaltar rumsupplevelser där funktion och skönhet samspelar och förstärker varandra. På så sätt utmanar vi oss till att skapa rum som väcker känslor, är föränderliga med tiden och som ger människor de bästa förutsättningarna för att leva och mötas. Det är vårt löfte.