Pressinbjudan: Nu öppnar Uppsalas nya grönområde Lugnet

Akademiska Hus och Studenthälsan/Campus1477 bjuder in pressen till invigningen av det nya grönområdet Lugnet och Uppsalas nyaste beachbollplan.

Mitt i Uppsalas senaste campusområde Blåsenhus öppnar nu grönområdet Lugnet. Här finns bland annat exotiska träd, en nyanlagd damm och gröna ytor att umgås, studera eller bara vila på. De nya gröna ytorna är också tänkta för idrott och den som vill kan exempelvis träna på den nya beachbollplanen som ligger i anslutning till Campus1477 Blåsenhus.

Dag: fredag 10 september
Tid: klockan 12.30
Plats: vid dammen mellan Campus 1477 och Blåsenhus

PROGRAM:

12.30 Invigning av Lugnet
Invigningstalare: Hans Antonsson, Akademiska Hus Uppsala Kristina Bodin, Studenthälsan/Campus1477 Mats Block, Botaniska trädgården Anders Hallberg, Uppsala universitet

Sedan följer en botanisk rundtur som hålls av Ralf Wigenius från Akademiska Hus Uppsala.

14.00 Öppet hus/Beachboll
Uppvisning och prova på beachsporter. Fotboll 14.00–15.00, Ultimate frisbee 15.00–16.00 och handboll/volleyboll 16.00–17.00. Därefter fri volleyboll.

Campus 1477 har parallellt Öppet Hus i båda sina träningsanläggningar, angränsande Blåsenhus och Science park.

Blåsenhusområdet genomgår just nu en spännande utveckling. Förutom Lugnet finns här sedan 2010 byggnaden Blåsenhus och Studenthälsans träningsanläggning Campus1477. I området har 2 500 studenter och 300 anställda vid Uppsala universitet sina studie- och arbetsplatser.

För mer information och anmälan:

Tel: 0706–16 24 18

Anand Sharma, informationsansvarig Studenthälsan/Campus1477
E-post: info@sh.uu.se

Miljöer för högre utbildning, forskning och innovation. Det är vad vi håller på med. Inget annat. Genom att helt fokusera på den akademiska världen har vi samlat erfarenheter som blir till stor nytta för våra kunder över hela landet när vi tillsammans bygger Kunskapssverige. Ett fastighetsvärde på nära 50 miljarder och en omsättning på fem gör oss till landets andra största fastighetsbolag. Efterfrågan på kunskapsmiljöer ökar stadigt, och med en projektportfölj på över femton miljarder går vi en minst sagt spännande framtid till mötes. Läs gärna mer på akademiskahus.se