Pressinbjudan: Öppet hus i nästa life science-satsning på Campus Solna

Pressinbjudan: Öppet hus i nästa life science-satsning på Campus Solna

Akademiska Hus bjuder in media till Fysiologen på Campus Solna. Byggnaden står inför en omfattande ombyggnation för att möta den fortsatt stora efterfrågan på toppmoderna kontor och labb för verksamheter inom livsvetenskap och hälsa. Ett 90-tal bolag har redan etablerat sig på området med det gemensamma målet att skapa ett life sicence-kluster i världsklass.

Datum: torsdagen den 1 juni 2023
Tid:
kl 11.00
Plats:
Fysiologen, Nanna Svartz väg 4, Campus Solna

Den cirka 8 000 m2 stora Fysiologen förvandlas nu till en attraktiv och modern kontors- och labbmiljö. Här skapas också ett café och hyresgästerna får tillgång till gemensamma ytor och service i form av mötesrum, aula, loungeytor, cykelrum, omklädningsrum och pentry.

Fysiologen spelar en viktig roll när samhälle, universitet och näringsliv går samman i Campus Solna och Hagastaden för att skapa ett framgångsrikt regionalt nav för forskning och vetenskap som förbättrar människors liv och hälsa. Med sitt strategiska läge i hjärtat av campus har byggnaden direkt anslutning till Karolinska Institutet, men även närhet till andra myndigheter, företag och organisationer – alla med koppling till utbildning och forskning inom medicin och hälsa.

På plats när Fysiologen har öppet hus finns Björn Lindberg Sylvan, strategisk uthyrare på Akademiska Hus, och Layna Sparri, fastighetschef på Akademiska Hus. Tillsammans berättar de om möjligheterna i Fysiologen och hur Akademiska Hus genom flera olika mångmiljonprojekt erbjuder verksamheter inom life science en unik möjlighet att hyra allt från en enstaka kontorsstol och labbänk till lokaler med plats för större labbmiljöer och hela huvudkontor.

För mer information och anmälan:

Malin Ferm, presschef Akademiska Hus

Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I utveckling och förvaltning av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Idag har vi ett fastighetsvärde på 115,4 miljarder och en årsomsättning på cirka 7,1 miljarder, och för att möta den ökande efterfrågan på kunskapsmiljöer har vi en projektportfölj på 15,3 miljarder. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation. Fler exempel på hur vi jobbar hittar du på akademiskahus.se