Pressinbjudan: presentation av förslag för utformning av ny byggnad vid Handelshögskolan

Akademiska Hus välkomnar media att ta del av förslagen från de sex utvalda arkitektbyråer som tävlar om utformningen av en ny byggnad för Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Datum: Onsdagen den 4 februari 2015
Tid:Kl. 10:00
Plats:
SEB-salen, hus E plan 4, Handelshögskolan, Vasagatan 1, Göteborg

De deltagande arkitektkontoren är:

• Yellon + Kim Utzon Arkitekter + WSP + Atkins, Sverige/Danmark
  • Johan Celsing Arkitektkontor, Sverige
  • Johannes Norlander Arkitektur + Arup, Sverige/Storbritannien
  • Lundgaard & Tranberg Arkitekter, Danmark
  • XDGA + Contekton + Integra engineering + Andersson & Hultmark, Belgien/Sverige
  • Nieto Sobejano Arquitectos, Tyskland /Spanien
  • Tävlingsbidragen presenteras anonymt, och kommer sedan att bedömas av en jury med representanter från Akademiska Hus, Göteborgs universitet, Göteborgs Stad, Trafikverket och Sveriges Arkitekter. Ett jurybeslut om vilken arkitekt som får formge Handelshögskolan nya byggnad tas i slutet av mars 2015.

Vid visningen närvarar juryns ordförande Birgitta  Hohlfält van Dalen, regiondirektör Akademiska Hus region Väst, Handelshögskolans rektor Per Cramér samt stadsarkitekt Björn Siesjö.

Varmt välkommen!

Anmälan om deltagande
    Ulrica Hammarqvist, kommunikationsansvarig Akademiska Hus region Väst
    E-post:Ulrica.Hammarqvist@akademiskahus.se