Hans Åkerblom, ny VD för Åkerströms Björbo från 1 november 2023.

Nyhet -

Hans Åkerblom tar över som VD för Åkerströms och driver fram en internationell expansion genom ägarbolaget Allgon

Efter två framgångsrika år som säljchef kliver Hans Åkerblom nu in i rollen som VD för Åkerströms och signalerar en ny era av tillväxt och global närvaro. Verksamheten i Björbo, en viktig kulturbärare i mer än 100 år, kommer fortsatt att utvecklas med resurser, kompetens och nya medarbetare.

Genom ägarbolaget Allgon får Åkerströms tillgång till fler säljkanaler världen över. Fokus ligger på att leverera kundvärde, där Åkerblom ska leda Åkerströms genom en spännande period av expansion. Dessutom satsar man framåt genom forskning, produktutveckling och den pågående digitaliseringsresan inom industrin. Satsningen inom Allgon och Åkerströms markerar starten på en expansiv tillväxtfas, där resurserna inom R&D fördubblas för att möta marknadens utmaningar och stötta det nya ledarskapet.

Hans Åkerblom betonar vikten av att utveckla kundfokuserade lösningar för företagets olika affärsområden och segment. En tydlig inriktning på hållbarhet och personsäkerhet präglar företagets strategi under det nya ledarskapet. Målet är att Åkerströms genom sina lösningar ska förena långsiktiga värden med kraven på effektivitet och lönsamhet för alla sina kunder.

"Tillsammans positionerar vår utökade organisation Åkerströms för en framtid där vi omdefinierar globala affärsrelationer och tar täten i branschens omvandling världen över," säger tillträdande VD Hans Åkerblom med övertygelse.

Erika Ryttare

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och Kommunikation 0241-250 24
Hans Åkerblom

VD, Säljchef 0241-250 29

Ökad kontroll och säkerhet. Idag och för framtiden.

I mer än 100 år har vi utvecklat hållbara produkter och tjänster anpassade efter omvärldens behov och framtidens möjligheter. Vi ger våra kunder kontroll på och säkerhet kring sitt arbete tack vare våra säkra och robusta radiostyrningssystem med tillhörande tjänster. Vi erbjuder ett brett produkt- och tjänsteutbud med olika typer av sändare, mottagare och annan utrustning för att skapa kompletta system.

Åkerströms Björbo AB
Björbovägen 143