Amanda Romlin, Hållbarhetsansvarig för Allgon och Åkerströms

Åkerströms och Allgongruppen stärker sitt hållbarhetsfokus

Åkerströms koncernbolag Allgon publicerade nyligen sin hållbarhetsrapport. Rapporten redovisar företagsgruppens framsteg inom hållbarhet, miljöminimering och socialt ansvarstagande för underliggande företag inom industriell radiostyrning under det gångna året.

- Vi är övertygade om att hållbart tänkande och handling skapar en bättre, hälsosammare och mer motståndskraftig framtid för både människor och planeten, säger Amanda Romlin, hållbarhetsansvarig på Allgon.

- Koncernen har tagit viktiga steg för att minimera miljöpåverkan i syfte att begränsa klimatförändringar. Vi har beräknat utsläppen från koncernen i enlighet med Green House Gas Protocol för att skaffa oss bättre förståelse för vår påverkan, fortsätter Amanda. Detta är särskilt viktigt inom branscher där det finns en betydande klimatpåverkan.

- Vi värderar även det social ansvarstagandet väldigt högt. Vi har bland annat rullat ut en uppdaterad Code of Conduct mot våra leverantörer samt kontinuerligt arbetat med medarbetarnöjdhet och för en säkrare arbetsmiljö.

Alla företag inom Allgongruppen verkar på flera internationella marknader och kontinenter, vilket driver behovet av en integrerad och koncernövergripande strategi och regelverk för dessa kritiska frågor.

Hållbarhetsredovisningen finns att ladda ner på https://akerstroms.se/app/uplo...

Ämnen

Åkerströms Björbo AB är ett internationellt företag grundat 1918. Vi erbjuder våra kunder säkra och hållbara lösningar för radiostyrning
    och digitalisering av sin industriella verksamhet och applikation. Lösningar som skapar ökad kontroll och säkerhet, idag och för framtiden.

Åkerströms Björbo AB är ett företag inom Allgongruppen.

Erika Ryttare

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och Kommunikation 0241-250 24

Ökad kontroll och säkerhet. Idag och för framtiden.

I mer än 100 år har vi utvecklat hållbara produkter och tjänster anpassade efter omvärldens behov och framtidens möjligheter. Vi ger våra kunder kontroll på och säkerhet kring sitt arbete tack vare våra säkra och robusta radiostyrningssystem med tillhörande tjänster. Vi erbjuder ett brett produkt- och tjänsteutbud med olika typer av sändare, mottagare och annan utrustning för att skapa kompletta system.

Åkerströms Björbo AB
    Björbovägen 143