Genom att välja Akribis ekonomisystem kan du få en enklare tillvaro och slippa bli frustrerad under kommande bokslut. Foto: Elisa Ventur, Unsplash

Har du precis svurit över ännu ett bokslut?

Har du precis slitit med ännu ett bokslut och svurit över allt som inte fungerar i ditt nuvarande ekonomisystem? Då kanske det är hög tid att byta till Akribis ekonomisystem och därmed få en både lugnare och enklare tillvaro på ekonomiavdelningen.

För tänk om du vid nästa årsbokslut har ett ekonomisystem där:

• Anläggningsregistret är integrerat och finns i samma system där ni hanterar era planmässiga och skattemässiga avskrivningar. Med bara ett par snabba knapptryck har du hela underlaget för bokslutet och den skattemässiga påverkan på resultatet och skatten. Självklart är alla anläggningar i samma system (inventarier, mark och fastigheter).

• Det finns färdiga avstämningslistor mellan reskontror och huvudbok, anläggningsregister och huvudbok samt motpartsanalys för avstämning inom koncernen.

• Du enkelt kan göra om eller ändra rapporterna och har drill-down hela vägen ned till varje inskannad faktura.

• Revisorn får en SIE4-fil och sedan kan sitta på sitt kontor i lugn och ro och via ett webb-gränssnitt ta fram alla underlag online.

• Alla delar i ekonomisystemet är integrerade och validerade mot samma regelverk hela tiden.

• Det inte behövs några överföringar mellan systemen och där en klar majoritet av alla fakturor är automatiskt konterade och kanske till och med automatiskt betalade.

Låter det för bra för att vara sant? Låt oss gärna få bevisa att boksluten kan vara precis så här smidiga och enkla i ett kraftfullt men ändå användarvänligt system som Akribis.

Boka en demo

5 skäl att byta till Akribis ekonomisystem

Fortfarande inte övertygad?

Här får du fem ytterligare skäl