Årspremiär för ”Strippen”!

Årspremiär för ”Strippen”!

Lördagen den 19 maj 2012 är det premiär för motorevenemanget ”En dag på Strippen”, (EDPS), på småländska Emmaboda Flygbana. I år för femtonde gången!

Nu är det dags för det som så många har slitit med inför i sina garage under hela vintern: tidningen Bilsports ”En dag på Strippen 2012”. Premiären sker traditionsenligt på Emmaboda Flygbana.

– Precis som vanligt bjuder vi på 402 meter strippkörning, utställning, företagsmontrar, billjudstävling, jurybedömning och servering, säger projektledaren Janne ”Bilsport” Hansson.

Arrangör är Bilsport, i samarbete med Feringe Hot Rod Association.

EDPS fortsätter sedan i Sundsvall den 26 maj, 9 juni i Piteå, 24 juni i Sveg och avslutas med den stora finalen på Mantorp Park under Bilsport Action Meet den 3-4 augusti.

Tidningen Bilsports så kallade Turbocontainer, det vill säga en Volvo 740 från 1984, väcks till liv för att köras vid EDPS-premiären i Emmaboda.

Läs mer på www.bilsport.se

För ytterligare information kontakta:
kommunikationschef Katarina Ketzénius, telefon +46 (0)70-234 15 48 eller
projektledare Janne ”Bilsport” Hansson, telefon +46 (0)70-330 38 90.