Äntligen en ny bilutställning i Stockholm!

Stockholm Lifestyle Motor Show intar Stockholmsmässan den 24-27 januari 2013 samtidigt som MC-Mässan! Detta ger den största motorutställningen i Stockholm på nästan ett decennium!

På Stockholm Lifestyle Motor Show visas nya personbilar och tyngdpunkten kommer att ligga på körglädje, trender och ny teknik. I samarbete med Svenska Moderådet lanseras en spännande trendvisning med fokus på fordonsdesign.

– Detta i kombination med en rejäl tillbehörsutställning tror vi kommer att träffa helt rätt hos den motorintresserade Stockholmspubliken. Stockholm har saknat en bilmässa i många år och det finns ett uppdämt behov – vilket gör att vi förväntar oss en stark publiktillströmning under mässans fyra dagar, säger Peter Näsman, projektledare för Stockholm Lifestyle Motor Show.

– Design är oerhört spännande och en ständig utmaning för biltillverkarna. Var hämtas inspirationen till nya modeller? Vår trendvisning kommer öppna ögonen för detaljer som man annars inte tänker på som bilkonsument, säger Peter Näsman.

– Är man det minsta motorintresserad finns all anledning att redan nu boka in den sista januarihelgen. Här finns något för hela familjen, avslutar Peter Näsman.

Förutom Stockholm Lifestyle Motor Show pågår Sveriges största motorcykelmässa och det är fri entré mellan mässorna.

Stockholm Lifestyle Motor Show arrangeras av Lifestyle Events AB och Förlags AB Albinsson & Sjöberg.