Billy F Gibbons från ZZ Top besöker Bilsport Performance & Custom Motor Show

Så var det klart! ZZ Top-medlemmen Billy F Gibbons kommer att delta på årets upplaga av Bilsport Performance & Custom Motor Show i påsk. Han visar upp sitt senaste hot rod-bygge och med sig har han gode vännen och kände bilbyggaren Jimmy Shine som byggt bilen. Även Tom Smith, känd från tv-serien Mis t Garage, tar sig över Atlanten och besöker mässan!

Billy F Gibbons senaste hot rod, Whiskey Runner, är just nu på väg till Sverige i en container för att visas upp på Bilsport Performance & Custom Motor Show i påsk. Både Jimmy Shine, som byggt Forden, och ägaren Gibbons kommer att gästa årets upplaga av mässan på Elmia.

Hot rodden är en rejält taksänkt 3-fönsters Ford Coupé -34 som han skaffade för tio år sedan. Efter inköpet lämnades bilen till Jimmy Shine som då jobbade på So-Cal Speedshop i Pomona.
Under åren har Gibbons fått ett antal bilar byggda eller modi erade där och när Jimmy yttade till egen verkstad följde också Gibbons Whiskey Runner med.

Rockstjärnan skriver autografer vid sin hot rod på lördagen och söndagen under påskhelgen. Något musikaliskt inslag blir det emellertid inte utan Gibbons kommer enbart att njuta av alla
na fordon.

Ytterligare en kändis kommer och det är Tom Smith från tv-serien Mis t Garage som spelas in i Dallas, USA. Tom är på plats alla fyra mässdagarna för att bli intervjuad och skriva autografer i D-hallen samt vandra runt i övriga hallar för att inspektera olika bilbyggen.

– Jag vill snacka med så många människor jag bara hinner. Det ska bli mycket intressant att se vad ni bygger där borta i Europa, meddelar Tom.
Företaget Lonestar Cars i skånska Rydsgård har dessutom köpt en Cadillac -64 av Tom Smith som auktioneras ut på Elmia under påskhelgen.

Årets mässa blir kändistät så det gäller att redan nu boka in den 14-17 april för ett besök på Elmia och Bilsport Performance & Custom Motor Show i Jönköping.