Bilsport går in som ny mediapartner till STCC. Samarbetet kommer att fokuseras kring bevakning av mästerskapet i tidningen.

Bilsport går in som ny mediapartner till STCC

Bilsport, Sveriges populäraste motortidning för bilentusiaster i alla åldrar, går in som ny mediapartner till STCC som startar på Ljungbyheds Motorbana i helgen.

– Vi på Albinsson & Sjöberg tycker att det är väldigt spännande och roligt att återigen kliva in som partner till STCC, säger Marie Kristina Karlsson Bucht, marknadsansvarig på Albinsson & Sjöberg.

– STCC är ett välkänt varumärke och ett mästerskap där de främsta förarna gör upp om den mest prestigefyllda pokalen inom svensk racing. Partnerskapet går helt i linje med förlagets engagemang inom svensk racing och med de tidningar och event vi ger ut och producerar, i detta fall med fokus på Bilsport.

Samarbetet mellan Bilsport och STCC kommer att fokuseras kring bevakning av mästerskapet i tidningen där läsarna kommer att ges en unik inblick.

– Vi är mycket glada över att inleda ett samarbete med Bilsport som har en imponerande historik vad gäller att bevaka motorsport, säger Micke Bern, vd för STCC.

– Bilsport är en av Sveriges absolut bästa kanaler för bilentusiaster som vi nu kommer att kunna erbjuda en unik inblick i STCC under årets säsong som kommer att bli en av de tuffaste på mycket länge.

I Bilsport möter du människorna bakom bilarna med reportage från bilträffar och mässor, köpråd, motorsportnyheter och landets mest rekommenderade begagnatmarknad för entusiastbilar.

STCC TCR Scandinavia inleds den 3-4 juni på Ljungbyheds Motorbana, läs mer och köp dina biljetter här! https://www.stcc.se/