Bilsport Performance & Custom Motor Show lockar årligen nästan 80.000 besökare under påsken. På grund av den pågående pandemin ställer arrangören om 2021.

Bilsport Performance & Custom Motor Show 2021 ställer om!

Den pågående pandemin tillsammans med en väldigt osäker närtid gör att Albinsson & Sjöberg, som är arrangör av Bilsport Performance & Custom Motor Show, väljer att göra nästa år till en digital upplevelse.

–”I och med de restriktioner som råder och en osäker framtid gör att vi redan nu behöver tänka om och tänka nytt. Vi tar beslutet så här tidigt för att ge det nya konceptet bättre med tid och således kunna leverera en bättre produkt.” – säger Eventansvarig Daniel Lindstedt.

Mässan skulle gått av stapeln påsken den 2–5 april 2021 på Elmia i Jönköping. Ett stort 50-årsjubileum var också planerat där en stor fest skulle summera alla de fantastiska åren bland likasinnade på mässan.

–”Självklart hade vi velat arrangera mässan som ”vanligt”. Men säkerheten för besökare, personal och utställare kommer alltid i första hand" – säger VD Eva-Marie Andersson.

Mässan lockar årligen nästan 80.000 besökare under de fyra dagarna under påsken. Och med de aktuella restriktionerna blir det en omöjlighet att få till en mässa.

–”Vi har tittat på ett antal olika alternativ för att kunna genomföra någon form av fysisk aktivitet. Men med den nya vågen av viruset i Sverige tillsammans med de skärpta restriktionerna så är det inte längre en möjlighet. ” – säger Säkerhetsansvarig Fredrik Sjöqvist.

Arrangören kommer följa utvecklingen av restriktioner och begränsningar noga. Det är kanske möjligt att det under 2021 kan gå att genomföra något för att fira och hylla #motorhobbyn2021 och 50-årsjubileet.

En sak är dock säker – boka in påsken 2021 för en fartfylld digital upplevelse!

På hemsidan www.custommotorshow.se finns frågor och svar samt mer information för företag och besökare.

Kontaktpersoner för frågor från media är Eventansvarig Daniel Lindstedt, 0702-77 07 79.