Daniel Lindstedt och Mikael Johansson från Förlaget kommer att leda livesändningen.

Bilsport.se sänder live i påsk - långfredagen 10/4

Inställda spelningar får musiker att göra livesända konserter, bilfabriker börjar tillverka sjukhusmaterial och vi på Albinsson & Sjöberg gör vad vi kan: på långfredagen presenterar vi #motorhobbyn2020 i en gratis livesändning på Bilsport.se.

Det var inte så här vi hade tänkt oss påskhelgen 2020. Vi på Bilsport och Albinsson & Sjöberg blev lika chockade som alla andra av effekterna som covid-19-pandemin har på hela världen.

Den 11 mars togs beslutet att flytta Bilsport Performance & Custom Motor Show ett år framåt. Men tanken på att inte fira påsk med hela Motorsverige kändes främmande.

”Att inte få fira påsk med alla fantastiska motorbyggare i Sverige kändes inte som ett alternativ för oss,” säger projektledare Daniel Lindstedt.

Påskhelgen på Elmia i Jönköping har länge varit en självklarhet för alla motorintresserade. En given deadline som bil- och mc-byggare sätter upp för sina nya projekt. Nu när BPCMS är framflyttat ett år finns inte längre den naturliga platsen för premiärvisningarna. Vi vill ändå leverera något till alla som har drömt, byggt och längtat i snart ett helt år.

”Vi beslöt oss relativt snabbt för att inte deppa”. Förändrade förutsättningar ställer nya krav på att förmedla nöje vilket för oss mynnade ut i en livesändning under långfredagen,” säger Fredrik Sjöqvist som är projektchef.

På långfredagen, den 10 april, sänder vi live från Albinsson & Sjöbergs bilmuseum i Karlskrona. Där presenterar vi aktuella byggen, nyheter, klubbar och företag som skulle ha varit på plats på Elmia.

Sändningen är gratis och visas på Bilsport.se med start på långfredagen den 10 april klockan 10.00.

Nordens största motortidningsförlag Albinsson & Sjöberg ger idag ut 12 olika magasin som distribueras i Norden samt i Polen. Dessutom arrangeras årligen ett 10-tal mässor och event som tillsammans lockar cirka 200.000 besökare. I koncernen FabasGruppen AB finns även Mantorp Park samt Emmaboda Flygbana. Koncernen har närmare 70 medarbetare och omsätter cirka 180 MSEK per år. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.