Bilsport startar plus-tjänst

Bilsport startar plus-tjänst

Nu kan du läsa allt i tidningen Bilsport på webben! Plus-kunder får tillgång till alla artiklar på bilsport.se och kan dessutom läsa fritt i Bilsports tidningsarkiv 10 år bakåt i tiden.

– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda den här tjänsten, säger Erika Mahrle, digital utvecklingschef på Albinsson & Sjöberg som ger ut tidningen Bilsport.

– Vi har kraftsamlat och jobbat stenhårt med vår nya plattform i flera månader. Nu får vi äntligen visa upp en modern webbplattform med betalvägg.

Bilsport har länge haft en öppen webbsajt, men har bara publicerat enklare notiser och marknadsfört papperstidningen. Nu blir allt exklusivt innehåll i tidningen tillgängligt på sajten via mobil, dator eller läsplatta för plus-kunderna.

– Bilsports läsare får en större valfrihet med lanseringen av nya Bilsport.se. De kommer dessutom kunna ta del av tidningens unika arkivmaterial med utvalda artiklar som ofta efterfrågas, säger Bilsports chefredaktör Emanuel Gylling.

Papperstidningens prenumeranter får gratis tillgång till de nya digitala tjänsterna.

– Vi tror fortsatt på att ge ut magasin i pappersformat. Men vi kommer att gynna våra trogna prenumeranter genom att även ge dem fördelarna som den digitala plattformen ger, säger publisher Stig L. Sjöberg.

Framöver kommer fler av Albinsson & Sjöbergs tidskrifter att få plus-tjänster.

– Vi har sett att den digitala mognaden hos våra läsare ökar och redan är väldigt hög. Därför kommer vi att rulla ut fler titlar på våra nya plattformar inom kort, säger Erika Mahrle. Så håll ögonen öppna för fler spännande nyheter från Albinsson & Sjöberg!

Frågor besvaras av Erika Mahrle, digital utvecklingschef, tel: 0455-33 53 27, erika.mahrle@fabas.se eller Fredrik Bjerngren, marknadschef, tel: 0455-36 12 38, fredrik.bjerngren@fabas.se.

Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ingår i den familjeägda mediekoncernen FabasGruppen AB som bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Polen. Koncernen, med huvudkontor i Karlskrona i Sverige, har närmare 70 anställda och omsätter 180 MSEK. FabasGruppen ger ut månadstidningar, specialtidningar och böcker, har intressen inom mässbranschen och tidningsdistribution, samt driver webbsajter med inriktning huvudsakligen på motor och teknik. Därutöver produceras ett 10-tal egna mässor och event med anknytning till motor. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.