Bilsportgalan – tillbaka i Stockholm 2015!

Bilsportgalan – tillbaka i Stockholm 2015!

Efter sju år är det återigen dags för tidningen Bilsport och Svenska Bilsportförbundet att inta Victoriahallen och gemensamt arrangera årets motorsportfest – Bilsportgalan. Lördagen den 24 januari blir det medaljutdelningar för SM, RM och NEZ, samt övriga utmärkelser inom motorsporten, som Bilsport Award.

Bilsportgalan arrangerades första gången 2004 och har sedan dess anordnats på olika platser runt om i landet, senast i Norrköping.
    – I år återvänder vi till Victoriahallen och Stockholmsmässan i samband med Stockholm Motor Weekend. Här arrangeras tre mässor som arrangeras under samma helg: MC Mässan, Stockholm Lifestyle Motor Show och Bilar som jobbar, säger Jörgen Ekwall, marknadsansvarig på Svenska Bilsportförbundet.

Lördagen den 24 januari startar prisutdelningen under Stockholm Lifestyle Motor Show och på kvällen blir det gala med högklassig underhållning i Victoriahallen. Där presenterar tidningen Bilsport och Svenska Bilsportförbundet sina främsta utmärkelser.

Medaljer för tävlingsåret 2014 delas ut för SM, RM och NEZ under eftermiddagen och kvällen. Under galan hyllas även pristagarna av Bilsport Award, som utses av tidningen Bilsport.
    – Med Bilsport Award vill vi premiera och stimulera svensk motorsport. Priset instiftades 1997 och delas ut i tolv kategorier, berättar Camilla Sjöberg, vd på Förlags AB Albinsson & Sjöberg som ger ut tidningen Bilsport.

Racingstjärnan Rickard Rydell presenterar traditionsenligt vinnaren av Rydell Special Award, som går till en ung talangfull racingförare.
    – Det blir verkligen en heldag på Stockholmsmässan när alla medaljörer för 2014 ska hedras, både de som vunnit på hemmaplan och de som lyckats internationellt, säger Jörgen Ekwall.

Bilsportgalan arrangeras av tidningen Bilsport och Svenska Bilsportförbundet. För mer information kontakta gärna Ida Nilsson, presskontakt på Förlags AB Albinsson & Sjöberg, telefon: 0455-36 12 77, e-post: ida.nilsson@fabas.se alt. Jörgen Ekwall, marknadsansvarig på Svenska Bilsportförbundet, telefon: 0702-00 62 06 eller e-post: jorgen.ekwall@sbf.se.