Elvis Song Contest på Elmia i påsk

Under påskhelgen kommer Elvis till Elmia i Jönköping! Inte i egen hög person förstås, men som årets tema på Bilsport Performance & Custom Motor Show.

Evenemanget har årligen omkring 80.000 besökare under fyra dagar och är därmed ett av Sveriges största årliga publikarrangemang.

2012 års tema på Bilsport Performance & Custom Motor Show blir Elvis Presley. Ett av de större inslagen i temat är Elvis Song Contest som pågår i fyra dagar. På annandag påsk utses en slutlig vinnare. Alla tävlande backas upp av professionella musiker och i juryn sitter tunga internationella Elvispersonligheter blandade med sångare och musiker.

Juryn bedömer, röst, scenstil, klädsel, utstrålning och publikkontakt. Programledare och producent för tävlingarna är Calle Wisborg. Första priset är en resa till Memphis för två personer med personlig guide under ELVIS WEEK 35th Anniversary samt en inspelning tillsammans med en av The Kings musiker.

– Med ett attraktivt pris och en seriös tävling där allt är live tror jag att vi kommer att locka deltagare från hela Europa, säger Calle Wisborg.

– Under de närmaste veckorna kommer vi att presentera en rad spännande personligheter, evenemang och konserter kring det här, säger mässgeneralen Lasse Theander, som nyligen gjorde vad man närmast kan beskriva som en pilgrimsresa till USA och Memphis för att följa spåren efter ”The King”.

Men Elvis-temat kommer att innehålla mera än så. Bland annat bilar, som var ett av Elvis stora intressen.

– Vår målsättning är att kunna visa ett antal olika fordon som på något sätt förknippas med Elvis och hans liv, säger Lasse Theander. Vi kommer att kunna berätta mer om det här lite längre fram.

För ytterligare information kontakta mässgeneral Lasse Theander +46 (0)36-37 11 20 eller producent Calle Wisborg +46 (0)708-66 62 38.