En dag på Racerbanan v2.0

I helgen är det dags för tidningen Bilsports evenemang En dag på Racerbanan på Ring Knutstorp utanför Kågeröd. Här kan vem som helst, under ordnade former, testa hur det är att köra bil på racerbana.

Nya, uppdaterade ”En dag på Racerbanan v2.0” äger rum lördagen den 15 september 2012 på välkända Ring Knutstorp. Här finns möjlighet att prova på hur det känns att pressa kurvhastigheter, flytta fram bromspunkter och köra sin egen bil på ett sätt som inte går att göra på vanlig väg.

På programmet står Track Day, Muscle Cars on Track, Prova på time attack och uppvisning. Det kommer också att finnas en finbilsparkering i depåområdet.

– Dessutom är racerstjärnan och regerande STCC-mästaren Rickard Rydell på plats och hjälper deltagarna med tips och råd för snabb och säker körning, säger projektledaren Gert Karlsson.

Ta chansen att både testa bankörning och se hur snabb du är genom att sätta en officiell varvtid.

Välkommen till en fartfylld dag i nordvästra Skåne!

Läs mer på www.bilsport.se/event

För ytterligare information kontakta projektledare Gert Karlsson, telefon +46 (0)705-93 57 30 eller kommunikationschef Katarina Ketzénius, telefon +46 (0)702-34 15 48