Läs mer på www.flygdagen.com

FLYGUPPVISNINGAR HÖGT ÖVER FÖRVÄNTAN

Det är Blekinge Flygklubb, Safirklubben Qvintus och Svenska Saabklubbens Blekinge-sektion som i samarbete med tidningen Nostalgia från Albinsson & Sjöberg bjuder in till detta högtflygande event.

Lördagen den 2 juni genomförs Flygdagen på Emmaboda flygbana med södra Sveriges bästa flyguppvisning.

- Vi genomför eventet för fjärde året. De första två åren var det bara Saab-bilar som ställde ut och förra året plockade vi in flyget, berättar Fredrik Bjerngren, marknadschef på Albinsson & Sjöberg.

Just blandningen av utställande bilar på marken, flygplan i luften, matvagnar på området, hoppborgar för barnen gör att Flygdagen erbjuder något för alla, gammal som ung.

- Det blir en otroligt bra flyguppvisning med Boeing Stearman, Christen Eagle II, SK 16 och Jas 39 Gripen för att nämna några av planen som kommer att visas upp, säger Jan-Otto Kleremark, projektledare för Flygdagen.

- Vädret lovar sol och högtryck med helt perfekta förhållanden för en lyckad flyg och Saabträff och givetvis hoppas vi på en bra publiksiffra när vi summerar årets Flygdag, inflikar Fredrik Bjerngren.

Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ingår i den familjeägda mediekoncernen FabasGruppen AB som bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Polen. Koncernen, med huvudkontor i Karlskrona i Sverige, har närmare 120 anställda och omsätter 200 MSEK. FabasGruppen ger ut månadstidningar, specialtidningar och böcker, har intressen inom mässbranschen och tidningsdistribution, samt driver webbsajter med inriktning huvudsakligen på motor och teknik. Därutöver produceras ett 20-tal egna mässor och event med anknytning till motor. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.