I nästan två år har storsamlaren och Beatles-fantasten Olle Klein haft sin samling utställd i museet. Nu kommer han att packa ihop den, men kör vi en helkväll i Beatles anda.

Helkväll med Beatles-musik!

Upplev en kväll i Beatles anda med livemusik och mingel i Albinsson & Sjöbergs Bilmuseum i Karlskrona. I nästan två år har storsamlaren och Beatles-fantasten Olle Klein haft sin samling utställd i museet. Nu kommer han att packa ihop den, men innan dess firar vi, lördag 27 januari, en riktig helkväll i Beatles tecken. Flera band spelar live och mat samt dryck finns till försäljning.

Biljett kan köpas på Tickster eller i entrén i mån av plats. Varmt välkomna!

Program:

18:00 Morgan Färm, trubadur från Karlshamn. Morgan har uppmärksammats vid flertalet tillfällen i radiotävlingen P4 Nästa, 2014 var han bland annat riksfinalist i tävlingen, samma år vann han även Blekinge sångtalang. Denna kväll tillsammans med kollegan Marcin på dragspel.

19:30 Jens and Friends, popgrupp från Mörrum, är stora Beatlesfans. De bjuder på tolkningar på eget vis från Beatles repertoar. Jens U Nilsson, sång och gitarr, Staffan Franzén, trummor och sång, Mikael Loorentz, keyboards och sång samt Alf Nilsson, bas och sång.

21:00 Beats & Peaches, ett band från Malmö som spelar en blandning av egensinniga arrangemang av Beatlesmusik på vibrafon, mandolin, elgitarr, tvärflöjt och två av Malmös vackraste röster. De presenterar kärleksfulla och ohämmade versioner av Beatleslåtar som ni knappast hört förut. Gamla favoriter i ny tappning.