Höstens största motorhändelse i Skandinavien

Sista helgen i oktober är det dags för Oslo Motor Show där ”Scandinavian Truck Trophy” utses och kampen om ”Skandinaviens Flotteste Bil” avgörs.

I en andra upplaga av Oslo Motor Show arrangerar Albinsson & Sjöberg, tillsammans med Norges Varemesse, ett motorevenemang av rang i Lillestrøm, strax utanför Oslo. Tillställningen är Norges motsvarighet till påskmässan – Bilsport Performance & Custom Motor Show – på Elmia i Jönköping.

Med regi av tidningen Trailer och norska kollegan Yrkesbil tävlar de allra finaste lastbilarna från Sverige, Norge och Danmark om att ta hem utmärkelsen ”Scandinavian Truck Trophy”.

Även segraren i finalen av ”Skandinaviens Flotteste Bil” kommer prestigefyllt att koras bland de tävlande. Ett antal deltagare från varje land, som utsetts i deltävlingar tidigare under året, är med i slutstriden.

Fordonen på mässan blir en perfekt blandning av de bästa bilarna, lastbilarna och hojarna från Sverige, Norge, Danmark och andra länder. Utanför mässhallarna bjuder världsstjärnan Petter Solberg på rafflande rallyuppvisning. Det blir även drifting, rallysprint och mycket mera.

– Ambitionen är att samla en tredjedel så många besökare i Lillestrøm som vi gör på Elmia, säger projektledaren Lasse Theander, det vill säga minst 25.000.

Läs mer på www.oslomotorshow.no där också detaljprogrammet för 28-30 oktober finns.
________________________________________________________________________

För ytterligare information kontakta kommunikationschef Katarina Ketzénius, telefon +46 (0)702-34 15 48 eller katarina.ketzenius@fabas.se