Lastbilen med bästa påbyggnad koras på Mantorp Park 27 augusti 2011

Lastbilen med bästa påbyggnad koras på Mantorp Park 27 augusti 2011

Nordic Trophy är tävlingen för snygga lastbilar från hela Norden och övriga Europa som arrangeras av tidningen Trailer. Lördagen den 27 augusti går den 32:a upplagan av Nordic Trophy av stapeln i samband med Trailer Trucking Festival på motorbanan Mantorp Park utanför Linköping.

De Nordic Trophy-bilar som väcker stor uppskattning bland publiken är samtidigt bruksfordon. En viktig del i tävlingen är därför "Bästa Påbyggnad". I denna klass är det inte i första hand motivlack och inredning som bedöms. Här handlar det istället om hur bilen specats för sin transportuppgift och innovativa lösningar från användare och påbyggare kommer att premieras.

En expertjury med representanter från de stora lastbilstillverkarna och Lastfordonsgruppen utser vinnaren i denna prestigefyllda klass. Juryn kommer även att bedöma miljötänkande och bränsleekonomi.

Ett pris kommer också att delas ut till det företag som byggt den vinnande bilen/ekipaget.

Bildtext: ”Bästa påbyggnad” för bruksfordon utses under

Trailer Trucking Festival. Foto: Joachim Cruus, Trailer.

_____________________________________________________________
För ytterligare information kontakta kommunikationschef Katarina Ketzénius, telefon +46 (0)702-34 15 48 eller katarina.ketzenius@fabas.se