MC Mässan och Allt om MC växer tillsammans

MC Mässan och Allt om MC växer tillsammans

Moped- och motorcykelbranschen, McRF, och tidningen Allt om MC har inlett ett nytt och spännande samarbete inför MC Mässan i Göteborg den 24 – 26 januari 2020.

Allt om MC kliver in som mediepartner och kommer bland annat att producera och distribuera den officiella mässtidningen som ska finnas tillgänglig under MC Mässan. Allt om MC kommer också närvara med egen monter under mässdagarna likt tidigare år.

– Att gå in som mediepartner i MC Mässan blir ett naturligt steg för Allt om MC, säger Fredrik Bjerngren, marknadschef Albinsson & Sjöberg.

– Vi delar samma målgrupp som MC Mässan och vi tror båda att vi gemensamt kan nå synergier med partnerskapet. Att vi får frågan känns naturligt med tanke på vår erfarenhet av att driva mässor och event, avslutar Fredrik Bjerngren.

Niklas Kristoffersson, vd på Moped- och Motorcykelbranschens Riksförbund (McRF), delar den uppfattningen.

– MC Mässan är hela moped- och motorcykelbranschens samlingsplats och startskottet för den kommande säsongen. I arbetet med att bredda branschen är det fördjupande samarbetet med Allt om MC ett strategiskt viktigt val för oss.

– Dagens motorcyklister förväntar sig en upplevelse före, under och efter besöket på MC Mässan och vårt samarbete med Allt om MC kommer att ge oss verktygen att möta de kraven, avslutar Niklas Kristoffersson.

För mer information:

www.mcmassan.se

Niklas Kristoffersson

Vd McRF

niklas.kristoffersson@mcrf.se

0722 – 457 320

www.alltommc.se

Fredrik Bjerngren

Marknadschef Albinsson & Sjöberg

fredrik.bjerngren@fabas.se

0730 - 532 550

Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ingår i den familjeägda mediekoncernen FabasGruppen AB som bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Polen. Koncernen, med huvudkontor i Karlskrona i Sverige, har närmare 70 anställda och omsätter 180 MSEK. FabasGruppen ger ut månadstidningar, specialtidningar och böcker, har intressen inom mässbranschen och tidningsdistribution, samt driver webbsajter med inriktning huvudsakligen på motor och teknik. Därutöver produceras ett 15-tal egna mässor och event med anknytning till motor. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.