Norges Flotteste Bil utsedd

Norges Flotteste Bil utsedd

På den stora nostalgiträffen för gamla fordon från Norge och Sverige på Fredrikstens festning i Halden utsågs den 13 augusti 2011 en Plymouth ´Cuda från 1970 till Norges Flotteste Bil.

Bilsport Classic Grensetreff har arrangerats i över två decennier.

– Vi har haft bra väder hela veckan med massor av bilar och tyvärr startade finaldagen med en regnskur men därefter höll det uppe resten av dagen, säger Magnus Karlsson, redaktör på Bilsport Classic.

Alf Andreassen från Bodö samlade flest röster i Halden med sin otroligt fina Plymouth `Cuda -70.

– Kempeflott, var Alfs lyckliga kommentar efter prisutdelningen.

Därefter var det bara att hoppa in i den vackra muskelbilen och köra de 135 milen tillbaka till Bodö ...

Utmärkelsen i Halden gav Alf en fribiljett till tävlingen Skandinaviens Flotteste Bil som avgörs på Oslo Motorshow 28-30 oktober.

De fem flotteste bilarna från Halden, de fem snyggaste från tävlingen i Sverige, som avgjordes i Ronneby under försommaren, samt fem bilar från Danmark kommer att kämpa om den titeln på mässan i Lillestrøm.

Ett utförligt reportage om Alf Andreassens fantastiska ´Cuda kommer i nästa nummer av Bilsport Classic.

Alf Andreassen från Bodö tog hem den största pokalen under årets Bilsport Classic Grensetreff i Halden. Hans Plymouth ´Cuda -70 utsågs nämligen till Norges Flotteste Bil 2011.

Foto: Magnus Karlsson, Bilsport Classic.

________________________________________________________________________
För ytterligare information kontakta kommunikationschef Katarina Ketzénius, telefon +46 (0)702-34 15 48 eller katarina.ketzenius@fabas.se