Publikrekord för Custom Motor Show!

Publikrekord för Custom Motor Show!

Helgens motormässa på Elmia slutade med ett nytt publikrekord på 97.083 besökare.
Med den siffran slogs det gamla rekordet, som stått sig sedan 1989.

• Detta visar på hur stort motorintresset är i landet och hur rätt i tiden mässan är, säger eventchefen Daniel Lindstedt hos arrangören Albinsson & Sjöberg.
  • Extra roligt är att vi lyckats öka publiken på påskdagen och annandag påsk, eftersom framförallt påskafton varit på gränsen till maxad de senaste åren, säger Projektledaren Hans-Ove Boberg.

Custom Motor Show har stärkt sin position sedan pandemin och är nu en av Sveriges mest besökta årliga mässor, alla kategorier. Detta i en tid fylld av utmaningar på flera plan.

Med hallar fyllda till bredden av nybyggda fordon, namnkunniga profiler, finalen i Sveriges Snyggaste bil och Påsksladden på Meguiar’s Action Arena bjöds på en mix för alla besökare.

För mer information om vinnarna i utställningstävlingen besök: https://www.bilsport.se/artikel/publikrekord-pa-custom-motor-show