Publikrekord på Oslo Motor Show

Oslo Motor Show har etablerat sig med besked. I år kom hela 40.013 besökare till Norges Varemesse i Lillestrøm för att se det bästa av det bästa i alla fordonskategorier.

Bilar, motorcyklar och lastbilar av högsta klass från hela Skandinavien fyllde mässhallarna och utomhusarenan bjöd på action från fredagen till söndagen. Rallysprint och uppvisningar, inte minst Petter Solbergs bejublade show, fyllde läktarna utomhus.

Traditionsenligt utses Skandinavias Flotteste Bil på Oslo Motor Show. I år gick priset till Nils Eirik Wenaas från norska Måndalen. Bilen ifråga är en Chevrolet Camaro COPO L72 -69, en specialutgåva som endast kunde köpas hos utvalda General Motors-återförsäljare och som idag betingar miljonbelopp. Camaro-entusiasten Nils Eirik letade länge efter sin drömbil och hittade den till slut i USA 2005.

– Jag är mycket glad för det här priset. Många skickliga bilbyggare deltar i tävlingen, det ska man helt klart ha respekt för, säger han.

Bilder:
(Foto: Joachim Cruus)
Skandinavias Flotteste Bil gick i år till Nils Eirik Wenaas från norska Måndalen. Bilen ifråga är en Chevrolet Camaro COPO L72 -69.

People's Choice i bilkategorin: Volvo Amazon 1968, Anders Franzén, Hjo.

People’s Choice i mckategorin: Stardust, Urban Tolvinger, Bjärnum.

Berthon, från Bjärnum, tog emot flera priser. Hans Scania R560 blev bl.a. Best In Show Truck.

För ytterligare information kontakta projektsamordnare för Albinsson & Sjöberg Eva Holmberg, +46 702 66 44 35 eller eva.holmberg@fabas.se.

www.oslomotorshow.no