Rackartygarna, Petter Solberg och Terrortraktorn till Jönköping

Påskhelgens stora motormässa på Elmia i Jönköping lockar inte bara med cirka 500 ombyggda entusiastfordon från elva länder. Ett allt populärare inslag är utomhusaktiviteterna.
    Den 3-6 april bjuder Rackartygarna, dubble världsmästaren Petter Solberg och Terrortraktorn på actionladdade shower.

Bredsladdar, häftiga hopp och gummirök i massor väntar besökarna på Bilsport Performance & Custom Motor Show. Förutom alla till synes halsbrytande uppvisningar blir det också seriösare inslag i form av driftingtävlingen ”Påsksladden”.
    Extremsport- och stuntgruppen Rackartygarna är omåttligt populär, framförallt bland barn och ungdomar. Deras filmer har visats miljontals gånger på Youtube. Massor av avancerade mc-trick utlovas. Helt enkelt rackartyg på riktigt!
    Den gotländska Terrortraktorn gjorde dundersuccé på Elmia redan för två år sedan. Nu är byggherren och föraren Rickard Nilsson tillbaka med hårdtrimmad motor, värre burnouter och bakhjulskörning.
    Men påskhelgens stora stjärna är tveklöst Petter Solberg. Den dubble rally- och rallycrossvärldsmästaren är inte bara en av världens absolut snabbaste förare. Norrmannens shownummer matchar med marginal världskändisen Ken Blocks. Imponerande är bara förnamnet!