47.274 personer besökte Oslo Motor Show i år – ett nytt publikrekord.

Rivstart för Oslo Motor Show med nytt publikrekord

Sedan starten 2010 har publikrekorden på Oslo Motor Show avlöst varandra. Senast 2019, då publiksiffran räknades till 43.500. Nu, efter ett års ofrivilligt uppehåll, gjorde Oslo Motor Show en nystart med besked: totalt räknades antalet besökare till 47.274!

Precis som tidigare år kunde besökarna njuta av allt ifrån fantastiska ombyggda bilar, lastbilar och motorcyklar till originalrenoverade vardagsbilar från förr. Dessutom actionfylld uppvisningskörning med rally- och rallycrossbilar, crosskarts och driftingbilar på utomhusarenan. Helt enkelt det bästa av vad vår del av Europa kan erbjuda inom fordonshobbyn.

– Att efter två år få bjuda besökarna på en fullspäckad helg med fantastiska fordon är underbart. Nu laddar vi om och siktar på att bjuda på en hejdundrande utställning i påsk på Elmia när Bilsport Performance and Custom Motor Show är tillbaka.

Nordens största motortidningsförlag Albinsson & Sjöberg ger idag ut 12 olika magasin som distribueras i Norden samt i Polen. Dessutom arrangeras årligen ett 10-tal mässor och event som tillsammans lockar cirka 200.000 besökare. I koncernen FabasGruppen AB finns även Mantorp Park samt Emmaboda Flygbana. Koncernen har närmare 70 medarbetare och omsätter cirka 180 MSEK per år. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.

Hans-Ove Boberg

Projektledare Event +46 724 51 44 45