Stockholm erbjuder bil- och mc-mässa parallellt nästa år

Stockholm Lifestyle Motor Show intar Stockholmsmässan i januari 2013. Den nya bilmässan kommer att hållas parallellt med Sveriges största motorcykelmässa, På två hjul.

Stockholm Lifestyle Motor Show kommer att fokusera på prestandamodeller från de stora bilmärkena. De flesta volymbilstillverkarna gör en eller flera modeller med några extra bokstäver och siffror på bakluckan. Bilar med vassare prestanda och bättre utrustning som ändå är inom räckhåll för den vanliga konsumenten.

Detta i kombination med en motorsportavdelning och en rejäl tillbehörsutställning förväntas träffa helt rätt hos den motorintresserade Stockholmspubliken.

– Vi kommer att erbjuda ett enkelt och kostnadseffektivt sätt för bilindustrin att visa upp det bästa de har att erbjuda i ett spännande nytt kompakt format, säger Peter Näsman, projektledare för Stockholm Lifestyle Motor Show.

– Publiken kommer att få ta del av trender, design och utveckling från de ledande tillverkarna. Stockholm har saknat en bilmässa i många år nu och det finns ett uppdämt behov vilket gör att vi tror på en stark publiktillströmning under mässans fyra dagar.

– Att det dessutom redan finns cirka 50 000 motorintresserade personer i anläggningen gör inte läget sämre, avslutar Peter.

Stockholm Lifestyle Motor Show arrangeras av det nybildade eventbolaget Lifestyle Events i sambete med Nordens största motorförlag, Albinsson & Sjöberg.
_________________________________________________________

För mer information kontakta Peter Näsman Lifestyle Events AB peter@lifestyleevents.se, +46 (0)70-965 56 09 alternativt Katarina Ketzénius, kommunikationschef Albinsson & Sjöberg, telefon +46(0)70-234 15 48 eller e-post katarina.ketzenius@fabas.se.