I år avgörs Bilsports tävling Årets Bygge under Vallåkraträffen på Enoch Thulins flygplats den 20-21 augusti.

Sveriges sex vassaste bilbyggen i final på Vallåkraträffen

Vallåkraträffen är en av Skandinaviens största träffar för ombyggda bilar. Här samlas alla möjliga stilar inom bilhobbyn med kreativitet och skicklighet som gemensamma nämnare.

I år fyller Vallåkraträffen 40 år, och därför är det ett naturligt tillfälle att avgöra Bilsports tävling Årets Bygge på Enoch Thulins flygplats den 20-21 augusti.

Med hjälp av Bilsports läsare har sex bilar tagits ut till finalen, samtliga tongivande på olika sätt. Att få en pokal med titeln Årets Bygge är värt mycket, dessutom står ett stort prisbord på spel för finalisterna.

Finalen avgörs på söndagen när den rutinerade utställningsjuryn har bedömt bilarna. Innan dess kan ett och annat ”wild card” dyka upp och göra det ännu mer spännande …

– Årets Bygge delades ut för första gången 2007, och sedan dess har många tunga namn inom bilhobbyn fått priset. Efter ett uppehåll de senaste åren är det dags igen, och det märks att Sveriges skickliga bilbyggare har fått en nytändning. De sex finalisterna till Årets Bygge håller en fantastiskt hög nivå, säger Bilsports chefredaktör Emanuel Gylling.

Vallåkraträffen, den 20-21 augusti, Enoch Thulins flygplats

Mer information: vallakratraffen.com

Finalisterna i Årets Bygge 2022

• Nissan GT-R, Håkan Möllerström, Järfälla

• Oldsmobile 98/BMW Limo 4x4, Steven Järudd, Säter

• Nissan GT-R “GTZ Kooz Edition”, Lukas Koos, Eksjö

• Chevrolet Camaro, Peder Karlsson, Täby

• V70, Henrik Mattsson, Vikingstad

• Volvo C70 Speedster, Martin Rosendorf Aspnes, Karlskoga

Stort prisbord till finalisterna

• Valfria fälgar från ABS Wheels sortiment.

• Presentkort från Verktygskungen.

• Senaste laddaren från CTEK, CS Free.

• Presentkort 4.500 kr på rostfritt avgassystem från Ferrita.

• Plats på Oslo Motor Show med vinnarbilen hösten 2022.

• Motorolja från Gulf.

• Presentkort på fyra däck från Däckteam.

• Presentkort från SC Styling.

• Presentkort från AD Sverige.

• Minnesplatta till alla.

Mera information: Björn Östman 073.374 36 74.