Trailer Trucking Festival  Mantorp Park 26-27 augusti 2011

Trailer Trucking Festival Mantorp Park 26-27 augusti 2011

Det blir stor branschutställning med alla de tunga lastbilstillverkarna, det blir fartfyllda uppvisningar och spännande tävlingar. Det blir mat, musik och underhållning när Trailer Trucking Festival arrangeras av tidningen Trailer på den klassiska motorbanan Mantorp Park utanför Linköping fredag-lördag den 26-27 augusti. Festivalen genomfördes första gången redan 1982 just på den här platsen.

I fokus står den 32:a upplagan av tävlingen Nordic Trophy där närmare 200 fräscha lastbilar från länder i hela Europa ställs ut och tävlar mot varandra om vilken som är vackrast.

En annan huvudpunkt är den fylliga branschutställningen med ett 70-tal deltagande företag. Alla de stora lastvagnstillverkarna som marknadsför sig i Sverige kommer att finnas på plats: Volvo, Scania, Mercedes, DAF, MAN och Iveco. Besökarna kommer att kunna jämföra chassier och kompletta bilar. Därtill kommer påbyggare och släpvagnstillverkare, krantillverkare, däckfabrikanter, hyttinredare, tillbehörsföretag och en mängd andra företag inom den tunga fordonsindustrin att visa sina produkter.

Publiken kommer också att kunna ta del av fartfyllda uppvisningar i truckracing och MC-stunt och Boije Ovebrink, som vann europacupen i truckracing 1993, kommer att showa med världens snabbaste hybridlastbil, ”Mean Green”.

I samarbete med Hiab kommer SM i krankörning att arrangeras och på fredagskvällen blir det en häftig ljusshow där den bil som bjuder på den effektfullaste och mest lysande ljuspresentationen utses.

DJ Magnus ”Party Party” Olsson kommer att presenterar årets favoritplattor under hela helgen.

Ett detaljerat tidsprogram finns på truckingfestival.se/tidsprogram.

Bildtext: Dags för Trailer Trucking Festival.
Foto: Joachim Cruus, Trailer.

________________________________________________________________________
För ytterligare information kontakta kommunikationschef Katarina Ketzénius, telefon +46 (0)702-34 15 48 eller katarina.ketzenius@fabas.se