Ronneby Brunnspark anses vara Sveriges vackraste i sitt slag och vi motorentusiaster tycker så klart att den är som allra vackrast när flera hundra kromglänsande veteranfordon tar plats i grönskan.

Välkommen till Nordens vackraste motorfestival!

Lördagen den 1 juli fyller vi Ronneby Brunnspark med motorhistoriska skatter! Då är det dags för Nostalgia Festival 2023, med mängder av underbara veteranfordon inramade av Brunnsparkens grönska.

Förra året besökte cirka 8.000 personer Nostalgia Festival och runt 1.000 fordon var på plats. Intresset för årets festival är stort och tusentals människor kommer få en fantastisk dag med en kavalkad av glänsande fordon i en unik miljö.

Vill du ställa ut din pärla på Nostalgia Festival? Det är lätt att anmäla sig, men intresset är stort och platserna fylls fort, så gå in på http://www.nostalgiafestival.se/utstallare/fordonsanmalan/och anmäl ditt fordon redan idag.

Traditionsenligt kommer finalen i den prestigefyllda tävlingen ”Sveriges Snyggaste Bil” att avgöras under festivalen. Tävlingen arrangerades för första gången redan 1976 och nu, ett halvsekel senare, är den hetare än någonsin.

På stora scenen håller vi under dagen Concour de Charme. Det är en uppskattad tävlingsform där de upp- och utklädda deltagarna tillsammans med sitt fordon ska försöka charma domarna.

Motorkultur och musik går normalt hand i hand och i år är det Linus Zander & The West Coast Boys som står för den musikaliska underhållningen. Det blir garanterat svårt att stå still när de släpper loss sin sköna Rockabilly.

Missa inte chansen att besöka eller rent av ställa ut på Nordens vackraste festival för genuina fordonsentusiaster – Nostalgia Festival.