På Oslo Motor Show kommer du att kunna se Elvis Presleys BMW 507 Roadster från 1957 i verkligheten – en av världens dyrbaraste bilar.

Världens mest dyrbara BMW till Oslo Motor Show

28-30 oktober är det äntligen dags för Oslo Motor Show igen. När dörrarna till årets show slås upp och publiken väller in väntar dem som vanligt massor av spännande upplevelser och fräcka fordon. Bland annat kan du se en av världens dyrbaraste bilar – Elvis Presleys egen BMW 507 Roadster.

En BMW 507 Roadster är i sig ett fantastiskt samlarobjekt. Senast en såldes på öppna marknaden var prislappen på en bit över 25 miljoner kronor. Om man sen lägger till att en av de de tidigare ägarna är Elvis Presley kan man räkna med att värdet mångdubblas. På årets Oslo Motor Show kan du se Elvis 507 Roadster -57 i verkligheten. Bilen han sägs kört när han träffade Marilyn Monroe första gången och utan tvekan en av världens dyrbaraste bilar.

Dessutom kommer ett exemplar av hyperbilen Aston Martin Valkyrie att vara på plats. Valkyrie går lös på över 33 miljoner kronor och sitter inne på inte mindre än 1.100 hästkrafter. V12:an varvar 11.000 rpm när nålen når rödmarkeringen och 0-100 km/h avverkas på 2,5 sekunder. En otrolig bil som det sällan finns möjlighet att få se – annat än på bild.

Även en mängd andra superbilar kommer att visas upp. Porsche, Lamborghini och Ferrari – alla kommer att finnas representerade på mässan. I år kan du dessutom se en BMW/Willams formel 1-bil med V10.

Utanför hallarna kommer det att som vanligt köras race på en tight och krävande bana. Räkna med drama, rök, däcktjut och mycket spännande underhållning.

Oslo Motor Show bjuder som vanligt på en mängd entusiastbilar och byggen av hög kvalitet. Gatbilar, motorcyklar, lastbilar, veteranbilar, supersportbilar och motorsport – allt samlas under samma tak.

Fler fordon än någonsin kommer till Oslo Motor Show och runt 60 klubbar och föreningar är med och bidrar till showen, som i år täcker otroliga 42.000 kvadratmeter – hela 2.700 kvadratmeter mer än 2021.

Missa inte Oslo Motor Show 2022!