Alcro lanserar proffsserien Milltex Prestanda – en matt inomhusfärg för offentlig miljö

Nu lanserar Alcro en ny högkvalitativ väggfärg speciellt framtagen för företagets proffskunder. Nya Milltex Prestanda har en unik täckförmåga och är anpassad för matta ytor i miljöer som kräver hög tålighet och tvättbarhet. Färgen är enkel att applicera och kräver endast två strykningar utan grund.

För att möta marknadens behov av en slitstark väggfärg anpassad för matta ytor lanserar Alcro Milltex Prestanda 5 och Milltex Prestanda 7, två stycken brytbara premiumprodukter som inte kräver någon grundfärg.

– Våra proffskunder har efterfrågat en täckfärg anpassad för matta ytor, säger Karin Stålhammar, PR-ansvarig på Alcro. Matta ytor är ofta förknippade med känsliga ytor och med Milltex Prestanda kan vi erbjuda våra kunder ett snyggt resultat som samtidigt är mycket tålig. Färgerna är framtagna för miljöer där det ställs höga krav på tålighet och finish och passar därmed perfekt i offentliga miljöer som trapphus, skolor, förskolor och sjukhus där höga krav på slitstyrka och tvättbarhet finns.

Milltex Prestanda är en akrylatfärg i glans 5 och 7, anpassad för vägg och takytor inomhus. Färgen kan appliceras med pensel, roller eller spruta och kommer i 4 och 10 liter.