Alcros nya färgkarta vägleder i jakten på den perfekta gråskalan

Alcros nya färgkarta vägleder i jakten på den perfekta gråskalan

Att välja rätt bland vita och grå kulörer kan vara en utmaning – detta ligger till grund för Alcros nya färgkarta ad.white & grey. För att underlätta valet har Alcro tagit fram 26 nya kulörer och genom den nya färgkartans uppdelning i kalla, varma och neutrala toner blir det lätt att hitta rätt bland Alcros utvalda nyanser i gråskalan samt att matcha kulörer som delar samma egenskaper.

Den grå inredningstrenden står sig fortsatt stark och enligt Alcro har grått nästan blivit lika populärt som vitt i de svenska hemmen. I sin inspirerande färgkarta ad.white & grey presenterar därför färgföretaget kulörer ur gråskalan på ett helt nytt sätt. För att särskilja nyanserna utifrån dess egenskaper och för att förtydliga vad som är viktigt att tänka på, är färgkartan uppdelad i kalla, varma och neutrala toner.

– Lika roligt som det är att se det färdiga resultatet av ett måleriprojekt, lika utmanande kan det vara att välja rätt nyans, säger Karin Stålhammar, PR-ansvarig på Alcro Färg. Utgå från hur du färgsätter ditt hem i övrigt, rummets väderstreck, materialval på golv och bänkskivor samt andra inredningsdetaljer. Med vår nya kombinerade färgkarta hjälper vi våra kunder att hitta rätt ton och känsla i sina vita, grå och svarta kulörer.