T/J Black - Alcro tar fram en svart kulör åt Tiger of Sweden

T/J Black - Alcro tar fram en svart kulör åt Tiger of Sweden

Modevärldens ständiga favoritkulör svart är i höst hetare än vanligt. Även inom inredning används olika svarta färger för att skapa vackra effekter. Nu lanserar modeföretaget Tiger of Sweden/Jeans en egen kulör, som tagits fram i samarbete med Alcro.

– T/J Black är en trendig svart kulör som blir fin på väggen. Den är snäppet från det svartaste som går att få och ger en behaglig och lite mystisk känsla, säger Karin Stålhammar på Alcro.

Svart är egentligen inte en kulör – tvärtom. Svart är frånvaron av kulör. Det är när inga andra färger reflekteras som ögat upplever något som svart.

I modebranschen får ofta uttrycket ’’det nya svarta’’ beskriva en ny trend och i höst är det en bra beskrivning på något som syns ofta i inredningssammanhang: man skapar till exempel kontraster genom att kombinera olika svarta nyanser eller svarta färger med olika glans.

Kulören T/J Black finns från och med nu hos Alcros återförsäljare. För att hitta närmaste återförsäljare, se alcro.se.