Alecta ökar i TradeDoubler

Tjänstepensionsföretaget Alecta har köpt aktier i TradeDoubler AB. Alecta har den 3 maj köpt 804 000 aktier i TradeDoubler. Vi äger därefter 1 700 000 aktier vilka representerar 6,22 procent av aktiekapital och röstetal. För ytterligare information, kontakta Cecilia Schön Jansson, informationsdirektör, Alecta Telefon: 08-441 93 50, 070-526 93 50 Alecta pensionsförsäkring, ömsesidigt 103 73 STOCKHOLM Organisationsnummer: 502014-6865 Alecta erbjuder tjänstepensionen ITP – en pension som arbetsgivaren betalar. Vi förvaltar cirka 400 miljarder kronor. Våra kunder och ägare är 27 000 företag och 1,6 miljoner privatpersoner. Uppdraget kommer från Svenskt Näringsliv och PTK. Tack vare våra kostnadseffektiva lösningar och service kan arbetsgivarna trygga ekonomin för sina anställda både under och efter arbetslivet. Genom sjukförsäkringen som ingår i ITP kan vi även öka företagens kunskap om sambandet mellan hälsa och lönsamhet. Vi erbjuder en trygghetsförmån som passar de flesta och vill sätta standarden för hög avkastning och låga kostnader.