Nyhet -

​Alexander White inleder samarbete med Mäklarsplit och erbjuder en revolutionerande tjänst

Nu kan du som ska sälja din bostad anlita en fastighetsmäklare på Alexander White och samtidigt få relevanta spekulanter/potentiella köpare från alla andra mäklarbyråer. Genom samarbetet med Mäklarsplit öppnar Alexander White upp möjligheten för sina kunder ta del av alla andra mäklarbyråers spekulantregister.

Mäklarsplit lanserades i maj och är en bostadsportal som erbjuder säljare möjligheten att genom sin mäklare publicera sin bostad helt dolt från den öppna marknaden. Mäklarna arbetar sedan överskridande och hjälps åt för att hitta den slutgiltige köparen.

” Vi tror stenhårt på att tjänsten skapar ett viktigt mervärde för våra kunder som önskar en diskret försäljning. Att låta sin fastighetsmäklare samarbeta med andra mäklare, är bara gynnsamt för att parter, inte minst kunden som inte behöver kompromissa om mäklares spekulantregister.”, säger Carola Russmark, VD Alexander White

Eftersom bostadsportalen endast är tillgänglig för fastighetsmäklare ligger bostaden helt dold för den öppna marknaden. Du som säljare kan ange ett accepterat pris för din bostad och låta bostaden ligga underhand tills rätt köpare kommer. Mäklarsplit fungerar lika bra i kombination med att publicera traditionellt på den öppna marknaden som dolt på underhandsmarknaden då det överskridande samarbetet mäklare emellan är centralt.

”Vi är så glada att ha med Alexander White på resan. Det har varit ett stort intresse för tjänsten och det är tack vare mäklarbyråer som vågar ligga i framkant som vi har kunnat påbörja arbetet att på riktigt hjälpa säljare och köpare att mötas på ett helt nytt sätt!”, säger Lisa Ode, VD, Mäklarsplit.

• Boendefrågor

• spekulanter