Alingsås Energi bjuder in till invigningen av Lights in Alingsås

Alingsås Energi bjuder in till invigningen av Lights in Alingsås fredag 6 oktober.
Det blir kvällen då staden kommer att förvandlas till en magisk värld av ljus.

Invigningen arrangeras i samarbete med Alingsås Kommuns Kultur- och Utbildningsförvaltning.

Programmet för invigningen kommer att inkludera:

• Konferencier och moderator: Anna Hartman
  • Välkomsttal från Daniel Filipsson, Alingsås Energis VD Rickard Bern och Angelica Petersson från Sparbanken Alingsås.
  • Underhållning från Kulturskolans barnkörer

Årets tema är Rays of Light. Fred eller inre frid, det ska årets ljusdesigners och studenter inspireras av och tolka!
Efter invigningen kan besökarna utforska alla ljusinstallationer och konstverk runt om i staden på egen hand. Det kommer att finnas guider vid alla installationer under kvällen som berättar mer om dessa.

Varmt välkomna till invigningen av Lights in Alingsås!

Datum: Fredagen den 6 oktober
Tid: Kl. 19:15