Gå direkt till innehåll
Allbry har som mål att revolutionera elevhälsan genom sin digitala elevhälsoplattform. Idag kan Allbry meddela att man säkrat en investering på en miljon kronor efter sin medverkan i SVT-programmet Draknästet.

Pressmeddelande -

Allbry fick fyra drakar på kroken och tar med sig en miljon kronor i investerat kapital

Investeringen kommer till att användas för att stärka Allbrys pågående arbete i att utveckla en elevhälsotjänst som ökar möjligheten för fler elever att få stöd från skolans psykosociala insatser. Den psykiska ohälsans utveckling bland barn och unga tillhör vår tids största utmaningar. Vi behöver hitta nya sätt att angripa denna utmaning och skolan bär ett stort ansvar.

- Vi är otroligt tacksamma och glada över att ha fått en investering från drakarna. Denna investering bekräftar att elevhälsans arbete måste moderniseras och att Allbry banat väg för en sådan utveckling, säger Cem Celepli Atci, grundare och VD för Allbry.

Via Allbrys elevhälsoplattform kan eleverna och skolans elevhälsa chatta, boka samtal och besvara enkäter och check-ins. Plattformen samlar också insiktsfull data. Med plattformen som grund får elevhälsan tillsammans med skolledning i tidigt skede en tydlig överblick av klassernas och skolans orosnivå, vilka samtalsämnen som berörs i kontakten med elevhälsan samt hur och när eleverna tar kontakt.

Allbry har skapat en tjänst som på kort tid nått stor framgång. Med drakarnas investering i Allbry kommer företaget kunna utveckla sin tjänst ytterligare och erbjuda trygga, innovativa och kostnadseffektiva lösningar för en modern och tillgänglig elevhälsa.

Kategorier

Alla barn och unga har rätt att må bra. Därför finns Allbry. Vi är ett förebyggande, åtgärdande och uppföljande verktyg som skapar förutsättningar för elevhälsa på elevens vis.

www.allbry.se

Cecilia Gustafsson

Presskontakt PRESS- & MARKNADSANSVARIG 0727170075

Elevhälsa på elevens vis

Allbry är en komplett elevhälsoplattform. Allbry skapar elevhälsa på elevens vis. Vi tillhandahåller ett förebyggande, åtgärdande och uppföljande verktyg för elevhälsan som tillgängliggör elevhälsopersonal för elever och skapar insikt för skolan. Vi är en snabbväxande SaaS-start up som även står i framkant. Vi tillgängliggör kuratorsstöd och datadriven analys med vår plattform för att förbättra elevhälsan. Vår vision är att skapa förutsättningar för ungas psykiska välmående.

Allbry
Stureplan 6