Allente ny tjänsteleverantör hos Obenetwork

Allente ny tjänsteleverantör hos Obenetwork

Den nordiska tv-distributören Allente, sammanslagningen av Viasat och Canal Digital, lanserar idag ett nytt samarbete med internetoperatören Obenetwork. Allente kommer nu att leverera tv till Obenetworks kunder, vilket innebär att ännu fler kunder kan ta del av både bredband, tv och streaming över det framtidssäkra fibernätet.

”Vi är glada att kunna bidra till ökad valfrihet för Obenetworks kunder med ett komplett utbud av bredband, tv och streaming till både nya och befintliga kunder. Vi värdesätter samarbeten med de öppna fibernäten eftersom vi vet att kombinationen av snabbt och stabilt bredband och en pålitlig tv- och streamingtjänst är något som uppskattas av många”, säger Leo Safford, nordisk produkt- och affärschef för Connectivity hos Allente.

”Genom detta samarbete blir Allentes tv-tjänst ett utmärkt komplement till Obenetworks internetleverans, vilket gör att vi nu tillsammans kan ta fram ett helhetserbjudande till kunderna med bredband, tv och streaming till konkurrenskraftiga priser”, säger Tobias Windh på Obenetwork.

Om Allente

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv-lösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till över en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Företaget har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.

Om Obenetwork

Obenetwork är en teknikerdriven hosting- och internetoperatör som varit verksam sedan slutet av 2008. Vi har en smal organisation med korta beslutsvägar och stor flexibilitet, det gör att vi kan hålla en hög kvalité på våra tjänster och bra priser. Obenetwork har egen infrastruktur i Stockholm, Göteborg och Malmö och erbjuder internet i både öppna stadsnät, till företag, hyresvärdar och bostadsrättföreningar.

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv- och streaminglösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige erbjuder man även bredbandslösningar, utan tv-paket. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Företaget har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.